CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Tuesday 27 December 2011

Selamat datang buku baru, buku lama dalam kenangan.


Untuk tahun 2011 banyak suka duka, pahit manis, tangis dan tawa, kejayaan dan kegagalan terpahat dalam sanubari ini. Tak terluah dengan kata-kata betapa tahun 2011 memberi pengajaran dan pengalaman yang tidak ternilai dalam hidup ini.

Banyak yang saya belajar dari pengalaman hidup ini. Cabaran dan rintangan saya hadapi dengan penuh kesabaran. Allah menguji setiap hambanya, begitu juga saya. Perlahan-lahan saya muhasabah diri. Melihat dimana  kesilapan saya. Mana yang harus saya perbaiki, yang harus saya tingkatkan. Perlahan-lahan saya berlapang dada dan memaafkan diri.

Kesabaran adalah kunci utama dalam perjalanan hidup saya. Pengalaman yang saya lalui tidak semuanya indah, tetapi itulah yang mematangkan saya. Pengalaman tidak boleh dibayar dengan wang ringgit. Ada masanya melalui kegagalan, kekecewaan dan kesedihan. Akhirnya muncul cahaya yang tidak disangka-sangka. Terima kasih Allah.

2012 yang bakal tiba tidak lama lagi, moga ianya memberi kebahagiaan, kegembiraan, kemurahan rezeki, kesihatan yang baik, kekuatan hati, kejayaan demi kejayaan, kelapangan hati, dan yang paling penting saya berdoa agar menjadi Hamba Allah yang taat dan patuh pada perintahNya.

Kejayaan tidak akan datang dengan mudah tanpa melalui Kegagalan.

Kegagalan membuatkan kita mahu terus berusaha dan menjadi yang terbaik..

Caiyok!!



Impian biar setinggi langit, berjuang sehabis mungkin..

Semoga Allah membantu saya :)

Insyaallah

Amin..


No comments:

Post a Comment