CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Wednesday 11 January 2012

Tuhan, berikan Pedoman.....


Assalammualaikum wbt..

Entry yang ketiga buat tahun 2012...

Agak sibuk saya bulan ini, banyak benda yang menunggu..

Sudah saya listkan what to do agar mudah saya mendahulukan mana yang sepatutnya..

Ada masanya saya termenung.......

Memikirkan kesilapan dan kelalaian lalu.....

Ya Allah ampunkan daku...

Air mata mudah jatuh apabila mendengar lagu ketuhanan, membaca artikel keagamaan dan ceramah.

Sensitif kah saya? 

Memang saya seorang yang mudah terusik..Itulah saya...

Tapi kali ini terusik hati saya bukan akan perbuatan sesiapa tetapi Allah mengusik dan menggetar jiwa saya..

Terima kasih Allah kerana masih mengingati hambamu ini...

Lagu dari Nora yang mengusik hati saya...

Hayati bait-bait lagu ini..


Pedoman by Nora & VOC

Roda waktu tak pernah menunggu
Pergi terus berlalu
Segala dosa segala belenggu
Sesal menikam jiwa kuhiba, terasa
KebesaranMu… Lantas kutadah, berdoa
Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah jalan yang kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila kumenjauh,
Kembali ke pangkal jalan
Cahaya rahmatMu menyinar bahagia
Syukur hatiku rasa
Bergetar tubuh kusebut namaMu
Yang Maha Esa, Maha Pengasih Penyayang
KurniaanMu lantas kusujud, bersyukur
Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah, jalan yang kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila kumenjauh,
Kembali ke pangkal jalan
Oooooooooooo……
Biar pedoman ini
Berkekalan dihati, selamanya
Pengubat jiwa, penyinar bahagia
Inilah kasih yang kita damba
Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah
Jalan yang kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila kumenjauh,
Kembali ke pangkal jalan …

No comments:

Post a Comment