CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Thursday 3 November 2011

Apa dalam hati..


Assalammualaikum wbt..

Ada masanya saya tertanya2, mcm mana mama saya tahu apa yang sedang saya
fikir dan berkata-kata didalam hati.

Agak tepat ye apa yang mama saya boleh jangkakan.. sebijik2 ayat yang keluar dari
mulut mama saya sama dgn apa yang ada didalam hati saya.

Allah sampaikan ilham kepada mama melalui fikiran saya..
Memandangkan anaknya sedang asik memikirkan hal itu.

Moga2 doa mama dimakbulkan Allah.
Amin...

Along sayang mama..

No comments:

Post a Comment