CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Sunday 26 June 2011

Kitab Cinta( TV al Hijrah)

Assalammualaikum wbt



‎"Cintaku buatmu bagaikan huruf-huruf yang terpatri di setiap helaian kitab."
- Wali.

"Cintaku buatmu bagaikan air yangg mengalir di lautan sepi..."
- Irfan.

"Cintaku buatmu seperti setianya sang awan kepada kekasihnya sang langit. Biarpun hujan dan guruh menimpa bumi, awan tetap dalam dakapan sang langit."
- Mustika.



Memandangkan Tv Al Hijrah sudah ada di astro maka boleh la saya menontonnya. Memang menarik rancangan2 di Tv AlHijrah. Lebih kepada keagamaan dan drama2 yang disiarkan pun banyak berkisarkan islam. Sangat teruja setiap kali menonton Tv AlHijrah di saluran 114. Drama yang paling saya suka buat masa ini adalah Kitab Cinta. Lakonan Fazura sebagai Mustika dan Hardy Hartono sebagai Wali. Watak Wali paling saya suka. Tapi Wali agak sukar meluahkan rasa cintanya kepada Mustika. Ayat2 yang keluar dari cerita Kitab Cinta sangat puitis sekali. 
 Selamat menonton. Next week dah nak habis pun cerita ni. 

5 comments:

  1. belum ada kesempatan nak tengok lagi...terlalu sibuk. niat hati tu mmg nak tgk kitab cinta ni...ape kan daya...

    ReplyDelete
  2. salam tamlegend, kalau tak sempat kamu boleh like dan tengok di fb http://www.facebook.com/pages/Kitab-Cinta-TV-al-Hijrah/188406991208117

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. sejak menonton tv al-hijrah pada waktu maghrib,hati terasa sayu dan tenang kerana tv al-hijrah memaparkan berzikir dan berselawat..saya bersama2 mengikut setiap rentak apa yang dibaca..tv al-hijrah umpama mengajak kita semua sentiasa mengingati-Nya..walaupun kehidupan zaman sekarang agak mencabar..selain itu,pelbagai progarm yang menarik khas untuk umat islam semua..

    ReplyDelete
  5. emil, sama2 la kita mengingatiNYA. Bila kita selalu ingat Allah, Allah pun akan selalu bersama dengan kita.

    TQ, SINGGAH DAN SUDI KOMEN.

    ReplyDelete