CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Tuesday 19 July 2011

Abang nak baby...


Assalammualaikum wbt..

Masa dalam kereta nak tunggu abahnya belikan burger danish bersuara,

"Ibu, abang nak baby macam tu." sambil tunjuk kearah baby yang comel tu.

Saya cakap " ala, awak kan dah ada adik aqeel, kawan je la dengan aqeel."

"Abang nak baby mcm nadine (girl)." "saper nak jaga nanti, ibu tak larat la." kata saya.

"Abang la jaga, nanti abang buatkan susu." hahahaha...ade2 je danish ni.

Bila tengok baby mmg geram, tapi bila mengenangkan nak mengandung, bangun tgh malam, berlari2 mengejar

si kenit2 ni rasa mcm ohhh sudah la... yang 3 orang ni pun kadang2 boleh buat saya pening. hehe..

Maklum la semua anak saya boy. Ada saje kerja yang depa nak buat, yang menjerit, yang gaduh, yang nangis

dah tu, bila beria2 bergaduh tak beberapa minit baik semula. Penat je saya marah :)

Hairi pulak kalau boleh nak baby boy, katanya kita kena la geng dengan boy. ye la tu abang Hairi. 

Ibu awak ni tak ada geng kat rumah, bila semuanya lelaki. Alhamdulillah anak2 ni la

pengubat hati saya, walaupun no girl ;)

Allah dah bagi zuriat pun saya dah cukup bersyukur.

Tq Allah

comeinya..geram :)


No comments:

Post a Comment