CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

Wednesday 27 July 2011

Mana lebih wangi??


Assalammualaikum wbt

Saya sekadar berkongsi info, dan pendapat saya untuk entry kali ini.
Semua orang pasti ada memakai minyak wangi, minyak attar, deodorant dan yang sewaktu dengannya.
Tujuan saya memakai perfume adalah untuk mengelakkan bau yang tidak menyenangkan.
 Ada orang bau badan masih ok ada org baunya agak kuat. Kadang kala cara pemakanan dan faktor hormon pun perlu diambil kira.

 Macam saya waktu mengandung  dulu kuat berpeluh dan hormon org mengandung pun tak stabil.Maka harus serbur minyak wangi supaya tuan punya badan pun selesa dgn bau diri sendiri.
Itu cerita masa mengandung. Lain orang lain tindak balas hormonnya.

Saya start pakai perfume ms study kat uitm. Masa tu baru amik diploma.
Saya ulang alik dari rumah ke kampus. Sila bayangkan kalau keluar rumah awal pagi,
lepas tu naik bas mini warna pink yang kat shah alam berhenti dekat seksyen 2 naik pula bas Uitm.
Kadang2 berhenti kat hotel Uitm dan menapak ke menara. Nak ke menara tu kena panjat tangga yang tinggi.
Uitm shah alam kan berbukit2..letih dibuatnya.. Berpeloh2 la kan.. Maka harus la guna perfume untuk menghilangkan bau yg kureng itu.
Patut la masa belajar dulu saya kurus, sbb hari2 daki bukit :)

Perfume yang sama mula2 pakai dulu adalah Haiku dari Avon..
Murah pun murah. Baunya pun sedap, apa yg penting ada ciri2 Jepun.




Lepas habis belajar, dan bekerja saya pakai perfume Estee Lauder (Pleasures) dan Estee lauder (Beautiful).
Saya lebih suka bau EL (Pleasures) sbb baunya lembut  dan tak menyegat sangat mcm Beautiful.





Masa birthday saya  1 tahun lebih yang lepas suami hadiahkan perfume Ralph Lauren (Romance).
Baunya sangat la sedap. Saya suka.. Suami beli tanpa saya, so dia mmg dah tahu saya suka bau yang mcm mana. Good job ayang :)


Sekarang perfume RL (Romance) dah habisssss. Maka saya bertukar kepada 
perfume Body Shop (Japanese cherry blossom).
Baunya saya suka, tapi baunya tak tahan lama..Kenapa ekk?

Saya agak upset sbb baunya tak bertahan lama mcm perfume2 saya sebelum ni.

Tapi kan walaupun perfume Haiku tu murah, baunya bertahan lama.. 

So sekarang saya berbalik semula kepada perfume Haiku. Perfume zaman belajar dulu.
Kadang kala saya selang selikan Haiku dengan cherry blossom.



Antara koleksi saya, ada botol yang dah kosong saya buang jer. Yang Romance tu jer saya simpan lagi.

so, mana lebih wangi??

Pilihan pertama : Romance by Ralph lauren (mahal)
Pilihan kedua : Haiku by Avon (murah)

Tunggu perfume kat atas tu habis baru try perfume lain pula.

Anda pula bagaimana?

Pilihan hati anda?


2 comments:

  1. assalamualaikum,,,mf tumpang iklan
    kepada individu yg igin mengitarsemula botol perfume yg sudah kosong,,dalam keadaan yg baik,,kami berbesar hati igin membeli barangan yg anda igin mengitarsemula...emai nabilperfume@gmail.com/pm 0147018979(nabil) terima kasih

    ReplyDelete
  2. Japanese cherry blossom ada 3 jenis..kalau nak bau tahan lama..ambik yang eau de parfum..

    ReplyDelete